bloglovin

Pinterest

twitter

Over mij

Mijn foto
Mijn grootste passie is om creatief bezig te zijn. Gelukkig heb ik van mijn hobby mijn beroep kunnen maken en ben ik actief in het dagelijks leven als leerkracht creatieve en artistieke vaardigheden. Kortom, ik kan mezelf omschrijven als een creatieve bij.

woensdag 11 februari 2015

Recycling van een petfles

Oorringen gemaakt van petflessen


Wat heb je nodig?

Petfles
Theelichtje
Schaar (liefst een klein)
Watervast stiftje
Pincet
Oorhaakje
Kettelstiftje
Rondbektang

Hoe ga je aan de slag?

Teken de gewenste vorm met een watervast stiftje op de plastic.
Groter dan de gewenste grootte.

De vormen uitsnijden met het schaartje.

Theelichtje doen branden.

Met een pincet de plastic vorm boven het vlammetje houden en laten krimpen boven de vlam.
Let op! Niet in de vlam houden dan gaat de plastic verbranden.

tip:

Doe eerst een test met een stukje plastic. De ene plastic tegenover de andere kan anders reageren.

Bloemetje en blaadje vervolgens over een kettelstiftje rijgen.
Oogje aandoen met een rondbektang en bevestigen aan het oorhaakje.

Veel plezier :-)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten