bloglovin

Pinterest

twitter

Over mij

Mijn foto
Mijn grootste passie is om creatief bezig te zijn. Gelukkig heb ik van mijn hobby mijn beroep kunnen maken en ben ik actief in het dagelijks leven als leerkracht creatieve en artistieke vaardigheden. Kortom, ik kan mezelf omschrijven als een creatieve bij.

donderdag 12 februari 2015

Upcycling van een oude lampenkap

Upcycling idee


Laatst was ik in de kringwinkel. Ik had mij daar een lampenvoetje met kap gekocht. Dit voor slechts 2 euro. Niet omdat ik het mooi vond.
Maar gewoon omdat ik van deze lamp zoveel kon hergebruiken in al mijn knutselwerken .

De fitting en kabel zijn al hergebruikt (zie post: lampen in karton),
 om een ander lampje te voorzien van licht.

Het kapje had een heel mooie vorm. Alleen de stof er omheen was niet om aan te zien.

Om het kapje een nieuw leven te geven ben ik met touw rond het 
frame gaan weven.
Omdat het nog beetje saai was van kleur leek een beetje kleur erin mij geen slecht idee.

Hoe kan je dit doen?

Met tape plak je een patroon af om vervolgens 
de open ruimtes te voorzien van verf.
Nadien tape verwijderen.

Om er nog wat meer kleur in te brengen kan je ook met een gekleurd touw of katoengaren extra accenten aanbrengen.

Voor de bodem neem je een stukje karton.En bevestig deze onderaan het frame met lijm of je kan deze er ook aan naaien.

En klaar is kees, een originele fruitmand is geboren!




Geen opmerkingen :

Een reactie posten