bloglovin

Pinterest

twitter

Over mij

Mijn foto
Mijn grootste passie is om creatief bezig te zijn. Gelukkig heb ik van mijn hobby mijn beroep kunnen maken en ben ik actief in het dagelijks leven als leerkracht creatieve en artistieke vaardigheden. Kortom, ik kan mezelf omschrijven als een creatieve bij.

dinsdag 3 februari 2015

Sfeervolle lampen in karton

Follow my blog with Bloglovin

Karton werpen we al te vaak weg zonder er even bij stil te staan wat we daar allemaal kunnen uit maken.
Voor deze lampen mag je wel naar een iets steviger kartonnen doos grijpen.

Je tekent een éénvoudig ontwerp uit en je kan aan de slag.
Hou er rekening mee dat je op zijn minst 3 steunpunten hebt.
 En een cirkeltje voor boven en onderaan om de de delen in elkaar te kunnen schuiven.

Voor de lamp ben ik op zoek gegaan in de kringwinkel naar een goedkoop lampje om deze te demonteren en zo de kabel
en fitting te kunnen hergebruiken.

Gebruik een goed snijmes (stanleymes) en dan kan het snijden beginnen.
Dit vraagt wel enige handigheid afhankelijk van de dikte van het karton.
Een goede tip: probeer niet in  keer door het karton te snijden. Doe dit in verschillende malen en je zal merken dat veel vlotter zal gaan.

Voor de afwerking kan je kiezen:

Je kan het karton schilderen of beplakken met een restje behangpapier en zelfs naturel is het zeer mooi.

Veel plezier!



Geen opmerkingen :

Een reactie posten